Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Kulübü

Yayınlar

    Kulübümüzün geçmişte yayınladığı ve hazırlamakta olduğu çalışmaları görmek ve destek olmak için tıklayın...

    Yönetim

    Kulübümüzün yönetim kurulunu görmek ve yönetim kuruluyla iletişim kurmak için tıklayın...

    Etkinlikler

    Kulübümüzün geçmişte düzenlediği etkinlikler hakkında bilgi almak ve gelecek etkinliklerden haberdar olmak için tıklayın...

Tüzük

GENEL HÜKÜMLER


KULÜBÜN ADI, MERKEZİ ve KURULUŞU


MADDE 1.

Kulübün adı “YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SİYASET VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER KULÜBÜ” ve kısa adı “UİK” dır.
“Yıldız Teknik Üniversitesi Ders Dışı Öğrenci Faaliyetlerinin Düzenlenmesi Hakkında Yönetmelik” uyarınca “Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu” denetiminde çalışmak üzere,

Yıldız Teknik Üniversitesi,

Yıldız Kampüsü

Beşiktaş/İSTANBUL
adresinde kurulmuştur.

KULÜBÜN AMACI VE ÇALIŞMALARI

MADDE 2.

Kulübün amaçları şu şekildedir:

a) Öğrencilerin ders dışında bilgi, görgü, deneyimini arttırıcı nitelikte sosyal, kültürel faaliyetler yürütmelerini sağlamak.

b) Siyaset ve Uluslararası İlişkiler alanındaki uzman kişileri öğrencilerle buluşturacak organizasyonları düzenleyerek öğrencilerin ufkunu genişletmek, alana ilişkin güncel bilgilerden haberdar olmalarını sağlamak.

c) Siyaset ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili çalışma alanlarını tanıtmak, öğrencilerin mesleki becerilerini arttıracak faaliyetlerde bulunmak.

d) Siyaset ve Uluslararası İlişkilerin disiplinler arası niteliğine bağlı olarak alana ilgi duyan öğrencilerin güncel bilgiler hakkında donanımını sağlamak için basın, yayın faaliyetlerinde bulunmak.

e) YTÜ’den mezun olacak öğrencilerin çalışma alanlarının bulunduğu sektörlerde öğrencilerin kolay ve verimli istihdamını sağlamak amacıyla tanıtım faaliyetleri yapmak ve işbirliği gerçekleştirmek.

Yukarıda sıralanan genel amaçları gerçekleştirmek için UİK şu çalışmaları yapar:

a) Panel, sempozyum, konferans, kongre vb. etkinlikleri düzenlemek.

b) Çalışmaların sonuçlarını, alana ilgi duyan öğrencilere ulaştırmak için derleme, basım, yayın faaliyetlerinde bulunmak.

c) Alana ilişkin ulusal, uluslararası faaliyetleri izleyerek üyeleri haberdar etmek, bu tür faaliyetlere düzenleyici ve/veya katılımcı olarak destek vermek.

d) UİK çalışmalarının duyurulması için reklam, duyuru vb. tanıtım çalışmaları yapmak.

e) UİK, alana ilişkin olarak ulusal, uluslararası nitelikte benzer kurum, kuruluş, dernek vb. örgütlenmelerle ortak faaliyetler yürütürken YTÜ D.D.Ö.F.H yönetmeliğe uygun olarak hareket edecektir.

f) UİK, yukarıda sıralanan amaç ve faaliyetleri gerçekleştirirken daimi ve geçici komisyonlar kurabilir. Söz konusu daimi komisyonlar aşağıda sıralanmıştır:

a. Basın-Yayın Komisyonu

b. Arşiv-Kütüphane Komisyonu

c. Tanıtım Komisyonu

d. Gezi Komisyonu

e. Bütçe/Finans Komisyonu

g) UİK’in organları Genel Kurul, Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu ve Danışmandır.

KULÜBE ÜYE OLMA HAKLARI VE GÖREVLERİ

MADDE 3.

Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencisi olan herkes Üniversite bünyesinde kurulan kulüplere üye olabilir. Üye olmak için kulüp tüzüğünü kabul eden bir dilekçe ile Kulüp Yönetim Kuruluna başvurur. Yönetim Kurulunun kararı ve giriş aidatının ödenmesi ile üyeliğe kabul edilir.

Bir öğrenci birden fazla kulübe üye olabilir, ancak birden fazla Yönetim ve Denetleme Kurulunda yer alamaz.

Disiplin cezası alan öğrenciler üye olamaz.

Üyeler, Kulüp Yönetim Kurulu tarafından saptanmış olan Kulüp üyelik ödentisini Nisan ayı sonuna kadar ödemek zorundadır.

ONURSAL(FAHRİ) ÜYELİK

MADDE 4
.

YTÜ öğretim elemanları ve diğer personeli, mezunları, üniversiteden ayrılmış öğretim elemanları, üniversite ve kulübe önemli katkıları olanlar Kulüp Yönetim kurulu kararı ile onursal üye olabilirler. Onursal üyeler kulüp organlarında görev alamaz ve oy kullanamazlar. Bunun dışında kulüp etkinliklerinde görev alabilirler.

ÜYELİKTEN AYRILMA ve ÇIKARILMA

MADDE 5.

Kulüpten ayrılmak isteyenler Yönetim Kuruluna dilekçe ile başvururlar ve varsa borçlarını öderler. Yönetim Kurulunun bu konuda alacağı karar ile üyelerin kulüple ilişkileri kesilir. Öğrenci üyelerin öğrencilikle ilişkilerinin kesilmesi kulüp üyeliğini kendiliğinden sona erdirir.

MADDE 6.
Kulüp yıllık ödentisini Nisan ayı sonuna kadar vermeyenler, tüzüğe uymayanlar ve kulüp çalışmalarının yürütülmesini zorlaştıranlar Yönetim Kurulu’nun gerekçeli önerisi ve Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun kararı ile üyelikten çıkarılabilirler. Ödenti borcunu ödemeyenler Genel Kurul’da oy kullanamazlar.

MADDE 7.
Kulüpten ayrılan ve çıkarılanlar kulüp çalışmaları ve varlığı üzerinde hak ileri süremezler.
 


KULÜP TÜZÜĞÜ

MADDE 8.

Kulüp Tüzüğü, YTÜ Kulüp Ana Tüzüğünün ilgili boşluklarının tamamlanması ile oluşturulur.

a) Kulüp tüzüğü, kulübün isim, adres, amaç ve faaliyet kapsamını, üyelik koşullarını, kulüp organlarını, seçim ve oylama kurallarını açık şekilde belirtmek zorundadır.

b) Kulüp tüzüğü, YTÜ Ders Dışı Öğrenci Faaliyetlerinin düzenlenmesi hakkında yönetmelik ile çelişen maddeler içeremez.

c) Kulüp tüzüğünün kabulü ve/veya değiştirilmesi, gerekçelendirilmiş ve Koordinasyon kurulu tarafından onaylanmış yazılı bir teklifin, kulüp genel kurulu üyelerinin 1/3’ü veya kulüp yönetim kurulu tarafından getirilmesi ve bu teklifin kulüp genel kurulunun en az 2/3’ünün oyuyla kabul edilmesi ile gerçekleşir.

d) Kulüp tüzüğünün nihai şeklinin bir kopyasının koordinasyon kuruluna verilmesi zorunludur.


ÖĞRENCİ KULÜPLERİNİN ORGANLARI ve FAALİYETİ

MADDE 9.

Öğrenci kulüplerinin organları; Genel Kurul, Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu ve Danışmadır. Organların görevleri, yetkileri, görev süreleri çıkarılacak kulüp tüzüğü ile belirlenir. Ayrıca, kulüpler içinde değişik etkinlik alanlarında iş bölümü esasına dayalı kollar da oluşturulabilir.

Genel Kurul
a)
Kulübün asıl üyelerinden oluşan genel kurul her yıl Mayıs ayı içinde toplanır. Geçerli bir neden gösterilmesi halinde Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun onayı ile en fazla bir aya kadar erteleme yapabilir. Genel Kurul toplantısının yukarıda belirtilen sürelerde yapılmaması halinde kulüp, çalışmasına Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun önerisi üzerine son verebilir. Bu şekilde, kurul tarafından çalışmasına son verilen kulüp yöneticilerinin daha sonra başka bir kulüp kuruculuğu için girişimciler kurulu listesinde bulunmasına veya başka bir kulübün organlarında görev almasına engel olma hususunda Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun takdir yetkisi bulunmaktadır.

Genel Kurul toplantısının gündemi, yeri ve saati en geç 15 gün önce sonra Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’na yazı ile bildirilir ve Üniversite içinde üyelerin görebileceği yerlere duyuru asılır. Bu bildirim ve duyuruda, çoğunluk sağlanmaması durumunda ikinci toplantının yeri ve zamanı da belirtilir.

Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun yetki vereceği bir üyesi, Genel Kurulu izler ve hazırlanan raporu Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kuruluna sunar.

Kulüpler Genel Kurul toplantısında kulüp üyelerine seçilen üyelerin listesini toplantı tarihinden itibaren en geç 15 gün içinde yazılı olarak bildirir.

b) Genel Kurul; Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu veya Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun gerekli gördüğü durumlarda veya üyelerin 1/3’ünün yazılı başvurusu üzerine ve ayrıca Yönetim Kurulu üye sayısı 4’ün altına düştüğünde olağanüstü olarak toplanır. Olağanüstü toplantı çağrısı bir ay içinde Yönetim Kurulu’nca yerine getirilmezse Genel Kurulu, Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu toplar.

c) Genel Kurul’da toplantı yeter sayısı üye tamsayısının yarısından bir fazladır. İlk toplantıda yeter sayı sağlanamazsa iki hafta sonra yapılacak ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak Genel Kurul’a katılacak üye sayısı, Yönetim ve Denetleme Kurulu asıl üyeleri sayısı toplamının iki katından az olamaz.

d) Genel Kurul toplantısına katılacak üyeler, Yönetim kurulunca düzenlenmiş listeleri imzalayarak toplantı yerine girerler. Çoğunluğun sağlandığı, tutanakla saptanır.

Bir başkan ve iki üye ile divan kurulu oluşturulur. Her üye sadece kendi adına bir oy kullanabilir. Yetkili kurulların seçimi, gizli oy ve açık sayım ile; kararların alınması, açık oylama ile yapılır.

Genel Kurul toplantısında gündemde yer alan konular görüşülür. Ancak, Genel Kurul toplantısında hazır bulunan üyelerin 1/3’ünün görüşülmesini istediği konular, oylama sonucu ile ele alınır.

e) Genel Kurulun başlıca görev ve yetkileri: kulüp organlarının seçilmesi, Yönetim ve Denetleme Kurulu raporlarının görüşülmesi ve oylanması, gerektiği taktirde tüzüğün değiştirilmesi, bütçenin onaylanması, giriş ve üyelik ödentisinin belirlenmesi, gerekirse kolların kurulması, ana hatlarıyla çalışmaların programlanması ve yönetim kuruluna görev verilmesidir.

Yönetim Kurulu

a)
Yönetim Kurulu, Genel Kurul’ca seçilen 5 üyeden oluşur. Ayrıca 3 yedek üye seçilir. Yönetim Kurulu ilk toplantısında görev paylaşımı yaparak kendi içinden başkan, başkan yardımcısı, sekreter ve sayman seçer. Kulübün kuruluşunda, ilk Genel Kurul toplantısına kadar Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu, Ders Dışı Öğrenci Faaliyetlerinin Düzenlenmesi Hakkında Yönetmeliğin 7. maddesine göre bir geçici başkan seçer. Bunu girişimciler kurulunun kendi arasında bir geçici Yönetim Kurulu seçmesi izler.

b) Yönetim Kurulu en az dört üye ile toplanır. Toplantılara kulüp başkanı, onun katılmaması halinde ise başkan yardımcısı başkanlık eder. Yedek üyeler de toplantılara katılabilir. Ancak, oy hakları yoktur. Kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşit sayıda çıkması halinde başkanın oyu iki oy sayılır. Geçerli özrü olmaksızın üst üste üç kere toplantıya katılmayan, yönetim kurulu üyeliğinden ayrılmış sayılır ve yerine ilk yedek üye alınır. Yönetim Kurulu üye sayısı dürdün altına düşerse olağanüstü genel kurul yapılarak seçimler yenilenir.

c) Kulübün temsili: başkan, başkan yardımcısı veye yönetim kurulunun görevlendireceği üye veya üyelerce yapılır. Yönetim kurulu, genel kurul kararlarını uygular, kulüp tüzüğünde belirtilmiş olan amaçlar doğrultusunda kararlar alır ve yürütür. Çalışma raporu ve bütçeyi hazırlayarak genel kurula sunar. Kol başkanlarını belirler, çalışmalarını denetler ve yazılı rapor verilmesini isteyebilir. Kulübün geliri ve giderlerinden, demirbaş eşyalardan ve tüm çalışmalarından genel kurula ve Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’na karşı sorumludur.

d) Yönetim Kurulu, danışman tarafından onaylanmış olan geçmiş yıla ait faaliyet raporu ve mali bilanço ile gelecek yıla ait faaliyet programı ve bütçe taslağı her yıl Haziran ayının ilk yarısı içinde Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’na sunmak zorundadır. Yönetim Kurulu her toplantıda tutanak düzenler, Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu tarafından istendiği zaman ibraz eder. Yönetim Kurulu, bu maddede belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmediği takdirde kulüp faaliyeti Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu tarafından bir süre durdurulabilir.

e) Yönetim Kurulu, kulüp üyelerinin 2/3 çoğunluğunun oylarıyla görevden alınabilir.

Denetleme Kurulu
a)
Denetleme Kurulu; Genel Kurulca kulüp üyeleri arasından seçilen 3 asıl ve 3 yedek üyeden oluşur. Denetleme kurulu kendi içinden bir başkan seçer. Denetleme kurulu kulübün gelir ve giderlerini, tutulması zorunlu defterlerini, demirbaş eşyanın durumunu inceler ve Yönetim Kurulu’nun çalışmalarını denetler. Hazırladığı raporları yazılı olarak Genel Kurul’a ve Koordinasyon Kurulu’na o yılın genel kurulu öncesinde sunar.

b) Denetleme kurulu, başkanının çağrısı üzerine toplanır. Geçerli özrü olmaksızın üst üste toplantıya katılmayan üye denetleme kurulundan ayrılmış sayılır.Yerine ilk yedek üye alınır.


KULÜBÜN GELİRLERİ

MADDE 10.

Kulübün gelirleri şunlardır:

a. Genel kurulca, koordinasyon kurulunun belirlemiş olduğu kulüp üyelik ödentisinin daha fazla olmamak üzere saptanan üyelik ödentisi

b. Genel kurulca belirlenen üyeliğe giriş ödentisi

c. Kişi ve kuruluşlar tarafından yapılan yardım ve bağışlar

d. Kulübün düzenleyeceği gösteri, yarışma, sergi, toplantı, temsil, konser ve yayın faaliyetlerinden elde edilecek gelirler

e. Her yıl üniversite öğrencisi sosyal hizmetler bütçesinin ilgili harcama kalemine konulacak ödenek. Bu ödeneğin hangi kulüplere ne oranda sarf edileceği konusunda Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu yetkilidir.

Kulüp gelirleri alındı belgesi ile toplanır. Belgeler Rektörlükçe verilir ve kulüp kaşesi ile damgalanır. Belgelerden ve gelir-gider defterlerinden sayman ve yönetim kurulu sorumludur. Kulüp adına bankada bir hesap açılır ve bu hesaptan para çekme, danışman öğretim elemanının onayı ile kulüp başkanı, başkan yardımcısı ve saymandan en az ikisinin imzası ile mümkündür.


KULÜBÜN GİDERLERİ

MADDE 11.

Kulübün giderleri şunlardır:

a. Kulüp çalışmalarının gerektirdiği demirbaşların alımı. Alınan demirbaşlar kulüp demirbaş defterine kaydedilir.

b. Kulüp çalışmalarının gerektirdiği tüketim malzemesi alımı

c. Kulüp çalışmalarının yürütülmesi ve ilgili ulaşım ve organizasyon giderleri

d. Kulüp çalışmalarında kullanılan alet, araç, malzeme vb. eşyanın bakım ve onarım giderleri

e. Çalışmaların gerektirdiği diğer giderler. Kulüp giderleri kulübün amacına uygun olmalı ve fatura, makbuz, veya tutanak ile belgelendirilmelidir. Yönetim kurulunun belirleyeceği sınıra kadar giderlerde başkan yetkilidir. Ancak bu giderler ilk toplantıda yönetim kurulunun bilgisine sunulmalı ve karar defterine işlenmelidir. Bu sınır üzerindeki giderler yönetim kurulu kararı ile yapılır.


HARCAMALARIN YAPILMASI

MADDE 12.

Öğrenci kulüp faaliyetleri için yapılacak bağış ve ölüme bağlı tasarruflar ve öğrenci faaliyetleri sırasında elde edilecek gelirler ve diğer gelirler her kulübün açtığı banka hesabına yatırılır. Bu hesaplarda biriken para, danışman öğretim elemanının onayı ve kulüp başkanının, başkan yardımcısı ve saymandan ikisinin imzası ile sarf edilir. Daha sonra bu harcama Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun da bilgisine sunulur. Usulsüzlüğün saptanması halinde Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu gerekli soruşturmanın yapılması için Rektörlük nezrinde girişimde bulunur. Eğer belli bir kulüp adına bağış yapılmış ya da ölüme bağlı tasarrufta bulunulmuşsa bağışı ya da ölüme bağlı tasarrufu yapan kişinin isteği doğrultusunda davranılır. Kulüplerin elde ettikleri gelirlerin de geliri elde eden kulüp için harcanması ilkesi gözetilir.


EVRAK VE DEFTERLER

MADDE 13.

Aşağıdaki belge ve defterlerin her kulüpte bulundurulması ve istendiğinde ibraz edilmesi zorunludur:

· Üye kayıt defteri

Bu defterde üyelerin ismi, öğrenci numarası, fotoğrafı, üyelik kayıt tarihi, imzası ve ödenti makbuz numarası yer alacaktır. Üye kayıt defteri koordinasyon kurulunun onaylayacağı bir formatta olacaktır.

· Karar defteri

· Demirbaş kayıtlarını içeren demirbaş eşya defteri

Yeni satın alınan ve/veya bağış şeklinde alınan eşya, satın alınmasından veya bağış şeklinde ise bağış tarihinden en geç 15 gün içinde kulüp tarafından üniversite saymanlığı’na bildirmek ve demirbaş eşya numarası alınarak bu deftere kaydedilmek zorundadır.

· Üye aidat makbuzu

Ders Dışı Öğrenci Faaliyetleri Koordinasyon Kurulu’nun onaylayacağı bir formattaki bu makbuzlar, kulüp adını, üye isim ve öğrenci numarasını, ödeme tarihini, ödenti tutarını ve üye imzasını hem makbuzun kendisinde, hem makbuz koçanında içermek zorundadır.

Kulübün yaptığı bütün giderlere ve elde ettiği bütün gelirlere ait fatura, fiş ve imzalı makbuz, sözleşme ve belgeler.

MADDE 14.
YTÜ Rektörlüğü, öğrenci faaliyetleri hakkında gerekli gördüğü düzenlemeleri yapmaya yetkilidir.
 


YÜRÜRLÜK

MADDE 15.

Bu yönetmelik yayınlandığı tarihte yürürlüğe girer.


YÜRÜTME

MADDE 16.

Bu yönetmeliği YTÜ Rektörü yürütür.